Пажљивко је анимирани лик који смо
представили у сарадњи са
педагозима и психолозима као најбољи
начин за интеракцију са децом
Унесите VIN ознаку (број шасије) Вашег возила.
Министарство унутрашњих послова Републике Србије и Агенција за безбедност саобраћаја одржaло је данас састанак са градоначелницима и председницима општина на тему „Доносиоци одлука у локалним самоуправама у систему управљања безбедношћу саобраћаја у Републици Србији“.
Скуп је свечано отварио потпредседник Владе Републике Србије и министар унутрашњих послова, др Небојша Стефановић, а присутнима су се обратили и директор Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић и Бранко Стаматовић, начелник одељења за локалне самоуправе.
Др Небојша Стефановић је започео своје обраћање осврнувши се на напредак Србије у последњих пар година у овој области, али и да се све државне институције морају укључити у решавање овог важног проблема. „Неопходно је стратешки управљати безбедношћу саобраћаја и довести до трајног смањивања страдања и броја повређених у саобраћају. Иако је 2017. године погинуло 579 лица, што је смањење од 5% у односу на 2016. годину то и даље није довољно“ . Mинистар унутрашњих послова се осврнуо и на заједнички рад свих државних органа „Изузетно је важно да заједничким снагама радимо да се на свим нивоима спроводи измењен Закон о безбедности саобраћаја на путевима. Такође, је изузетно важна и превентива, односно рад са децом, рад са родитељима, рад са свим категоријама грађана како би се одговорно вршила едукација и на тај начин спречиле потенцијалне саобрађајне незгоде“.
Директор Агенције за безбедност саобраћаја, Јасмина Милошевић, истакла је да је страдање у саобраћају велики јавни здравствени проблем и да саобраћајне незгоде нису несреће „Страдање у саобраћајним незгодама се може догодити свакоме од нас, свако од нас овде присутних може бити одговоран за настанак саобраћајних незгода! Јачањем капацитета свих субјеката у систему, унапређењем њихове сарадње и координације где градоначелници/председници општина морају препознати значај рада на овом проблему и дати подршку раду Савета за безбедност саобраћаја су само неки од корака како би се ефикасно предупредио проблем.“
Најчешће евидентирани утицајни фактори настанка саобраћајних незгода у 2018. години су брзина (21%) , путеви (13%,) алкохол (9%) , пропусти пешака (3%).
Према подацима за претходних 36 година, може се уочити тренд смањења броја погинулих лица у Р. Србији, посебно након 2009. год. Када је усвојен ЗОБС. „Побољшање кроз време постоји, али ниједна жртва у саобраћају није прихватљива! Ако посматрамо број погинулих на милион становника, Србија спада у земље са већим ризиком страдања у саобраћају“ истакла је Јасмина.
Небезбедно понашање које су грађани највише пријавили је да прекорачују дозвољену брзину (око 80% испитаника је изјавило да вози брже од ограничења брзине). Сваки трећи испитаник се изјаснио да је управљао возилом под дејством алкохола. Са друге стране, највише њих сматра да се не контролише довољно вожња под дејством алкохола и дрога (више од 60%), па је стога и највећи проценат испитаника изјавио да правила за вожњу под утицајем треба да буду строжа (више од 80%). Око 20% мотоциклиста је изјавило да су возили мопед или мотоцикл без кациге. За око половину испитаника је прихватљиво да возач превози на задњем седишту аутомобила путнике који не користе сигурносни појас. Више од 60% испитаника користи мобилни телефон током вожње, а око половине користи hands-free уређај. Око 64% пешака повремено прелази коловоз када је црвено светло на семафору за пешаке.
Локалне самоуправе су Законом о безбедности саобраћаја препознате као носиоци активности управљања системом безбедности у саобраћају, па се тако на скупу говорило и о изменама и допунама Закона, унапређењу система као и одговорностима локалних самоуправа у вези са безбедношћу саобраћаја. Бранко Стаматовић, начелник одељења за локалне самоуправе, је истакао „У односу на претходне године дефинтивно је утврђено да побољшање постоји, али ми као држава и даље не прихватамо да оволики број људи гине у саобраћају. Заједнички циљ је да Србија по овом питању достигне најразвијеније земље у свету“. Кораци који су предузети за оставривање овог циља јесу: Финансирање безбедности саобраћаја је обезбеђено 30 % од казни, дефинисане су области за унапређење безбедности саобраћаја, потребно је да се формира Тело за координацију послова, такође Агенција за безбедност саобраћаја мора дати сагласност на Програме локалних самоуправа, и потребно је дефинисати наменско трошење средстава.
Имајући у виду значај области безбедности саобраћаја и доследну примену Закона о безбедности саобраћаја, Република Србија показује жељу и напоре да заштити вредности, пре свега сваког човека и грађанина и то у сфери у којој су највише угрожени.
Пратите наше новости и обавештења и будите редовно информисани о актуелностима у Агенцији за безбедност саобраћаја