Pažljivko je animirani lik koji smo
predstavili u saradnji sa
pedagozima i psiholozima kao najbolji
način za interakciju sa decom
Unesite VIN oznaku (broj šasije) Vašeg vozila.
Najveći broj vanrednih događaja na putno pružnim prelazima na teritoriji Republike Srbije nastao je zbog propusta, nepažnje, nepridržavanja upozorenja saobraćajne signalizacije, neprimerenog i neodgovarajućeg ponašanja učesnika u drumskom saobraćaju, pokazuju statistički podaci.
Uočeno je da vozači drumskih vozila najčešće uopšte ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska preko nje, upuštaju se u rizična i opasna mimoilaženja polubranika, ne poštuju svetlosnu signalizaciju u dovoljnoj meri, te preko pruge prelaze u najvećem broju slučajeva nebezbedno. Neretko se događa da se putnički automobili zaglavljuju u kolosek ili slete sa kolovoza u zonu pruge.
Uzimajući u obzir ponašanje vozača na prelazima puta preko pruge, zaključeno je da je evidentna potreba za edukacijom ove kategorije učesnika u saobraćaju. Zato je u periodu od 27.08-30.08.2019. godine sprovedena kampanja na prelazima puta preko pruge, čiji je cilj bio podizanje svesti vozača drumskih vozila o potencijalnim opasnostima, unapređenje znanja o saobraćajnoj signalizaciji i ponašanja na prelazima puta preko pruge.
Kampanja je realizovana na 10 odabranih putno-pružnih prelaza koji su rangirani na osnovu broja nastradalih lica, zastupljenosti različitih okruženja u kome se prelazi nalaze (u naselju / van naselja), zastupljenosti pojedinih kategorija puteva i tipova pruge (elektrificirana/nije elektrificirana) i mogućnostima izvođenja promotivno-preventivnih aktivnosti u zoni prelaza. Vremenski periodi kampanje odabrani su sa aspekta kretanja putničkih automobila, pešaka, biciklista, traktorista i ostalih učesnika u saobraćaju.
Na obe strane puta na ukrštanju puta i pruge postavljeni su promotivni pultovi sa po dva obučena promotera, koji su neposredno komunicirali sa učesnicima u saobraćaju i delili informativne i edukativne flajere i materijale: šolje, priveske, držače za mobilne telefone, narukvice, osveživače vazduha, frižider, konferencijske torbe, hemijske olovke. Edukativni materijal jasno je ukazivao na problematiku bezbednosti saobraćaja na prelazima puta preko pruge.
Za kampanju je i ovog puta izabran slogan „VOZ NA UMU – BEZBEDNOST NA DRUMU“.
Agencija za bezbednost saobraćaja će i u narednom periodu nastaviti sa svojim preventivnim aktivnostima u cilju smanjenja stradanja učesnika u saobraćaju na putno-pružnim prelazima.
Pratite naše novosti i obaveštenja i budite redovno informisani o aktuelnostima u Agenciji za bezbednost saobraćaja