Pažljivko je animirani lik koji smo
predstavili u saradnji sa
pedagozima i psiholozima kao najbolji
način za interakciju sa decom
Unesite VIN oznaku (broj šasije) Vašeg vozila.
Agencija za bezbednost saobraćaja je 31.05. i 01.06.2021. godine organizovala i sprovela prve stručne ispite za revizore i proveravače bezbednosti saobraćaja na putu. Na taj način su stručnjaci za bezbednost saobraćaja i projektovanje puteva, koji su prethodno prošli obuku i stručno se osposobili, stekli uslov da se bave poslovima revizora i proveravača bezbednosti saobraćaja na putu. Stručno osposobljavanje je sprovedeno od strane dva pravna lica koja je ovlastila Agencija za bezbednost saobraćaja: AMSS – Centar za motorna vozila d.o.o. i Univerzitet u Beogradu – Saobraćajni fakultet.
Imajući u vidu koliko je put važan za bezbednost saobraćaja i da je put prepoznat kao uticajni faktor nastanka svake treće saobraćajne nezgode, lako se može zaključiti koliko su velika očekivanja od procedura revizija i provera bezbednosti puta na polju unapređenja bezbednosti saobraćaja u Republici Srbiji. Dobijanjem prvih revizora i proveravača bezbednosti saobraćaja u Srbiji, i njihovim uključivanjem u proces unapređenje bezbednosti saobraćaja, bezbednost puteva u Republici Srbiji bi trebalo da se približi nivou najrazvijenijih zemalja sveta.
Zadatak revizora i proveravača ja da ''stave naočare sa dioptrijom bezbednosti saobraćaja'' i da na put posmatraju isključivo na taj način, tj. u kojoj meri i kako utiče na bezbednost saobraćaja, i to u svim fazama životnog ciklusa puta, od planiranja trase puta, projektovanja puta, izgradnje puta i kasnije tokom eksploatacije. NJihov zadatak je da uoče sve nedostatke i probleme na putu i njegovom okruženju i ukažu na mere za unapređenje bezbednosti puta za svakog od korisnika puta (posmatrajući uslove na putu iz ugla vozača, iz ugla putnika, pešaka, biciklista, motociklista i sl.)
Revizori i proveravači će na put i okruženje posmatrati tako da put ne sme uzrokovati nastanak saobraćajnih nezgoda, ali i na način da putevi ''opraštaju greške vozača''. Drugim rečima, ukoliko se nezgoda ipak dogodi, da njene posledice budu što manje. Revizori će proveravati bezbednost puta dok je još na papiru, tj. u fazama planiranja i projektovanja puteva, a proveravači će proveravati bezbednost postojećih – izgrađenih puteva. Licenciranjem revizora i proveravača stvorili su se uslovi i za formiranje stručnih timova za identifikaciju i rangiranje opasnih deonica, tzv. ''crnih tačaka'' na putevima u Srbiji, kao i za sprovođenje specifičnih analiza da li je i na koji način put uticao na nastanak saobraćajnih nezgoda sa poginulim licima.
Poslednjih godina su se u Srbiji provere i revizije bezbednosti saobraćaja na putevima sprovodile sporadično, jer su upravljači puta bili prinuđeni da za te potrebe angažuju strance ili stručnjake sa stranim licencama, što je umnogome otežavalo i usporavalo uvođenje ovih alata za unapređenje bezbednosti puteva u praksu. Prema Zakonu o putevima, upravljač puta je u obavezi da za sve projekte puteva, kao i za sve postojeće puteve periodično ili ciljano, ukoliko se uoči potreba za saniranjem neke deonice postojećeg puta, angažuje stručni tim, nezavisan od upravljača puta i projektanta, čija će najmanje dva člana biti licencirani revizori ili proveravači, jedan saobraćajne i jedan građevinske struke. Od danas će to biti u prilici i sa srpskim revizorima i proveravačima, kojih će biti dovoljno za sve nove projekte puteva i za celokupnu putnu mrežu Republike Srbije, kako državnih, tako i lokalnih puteva. Aktivna primena usluga revizora i proveravača će prema procenama smanjiti broj poginulih na našim putevima za najmanje 100 lica godišnje, čime se procenjuju uštede od najmanje 100 miliona evra godišnje.
Pratite naše novosti i obaveštenja i budite redovno informisani o aktuelnostima u Agenciji za bezbednost saobraćaja