Најчешће постављана питања
- Да ли се Захтев за добијање приступа Бази података о техничким карактеристикама моторних и прикључних возила (ОПТИМ) може поднети путем имејла?
Не. Захтев за добијање приступа Бази се предаје лично на писарници Палате Србија (источно крило) или се може послати путем поште. - Који је временски рок за добијање приступа Бази (ОПТИМ)?
Законски рок за добијање приступа Бази (ОПТИМ) је тридесет 30 дана. У пракси, временски рок од подношења захтева до добијања приступа је 2 до 3 радна дана. Приступ се не шаље путем поште, већ на имејл адресу која је наведена у Захтеву за приступ Бази. - Шта се дешава када технички преглед нема приступ Бази (ОПТИМ)?
Потребно је прво проверити да ли је статичка IP адреса на рачунару са ког се приступа Бази иста као она која је достављена приликом подношења Захтева. - Шта се дешава ако је статичка IP адреса различита од оне која је подешена на рачунару?
Прво проверити да ли је рачунар подешен да приступа интернету путем статичке IP адресе. Ако јесте, проверити са интернет провајдером да ли је дошло до промене статичке IP адресе.
Уколико је дошло до промене, потребно је доставити имејлом скениран доказ (потврду од интернет провајдера) о новој додељеној статичкој IP адреси са које ће се приступати бази Агенције, како би иста била ажурирана у систему Агенције.
Уколико је дошло до промене интернет провајдера, потребно је доставити и скениран Уговор са новим интернет провајдером на имејл kontroloriTP@abs.gov.rs. - Да ли је потребно пријавити промену контролора који има приступ Бази (ОПТИМ)?
Да, потребно је. Пријава промене контролора врши се слањем имејла са скенираном Потврдом о поднетој пријави на обавезно социјално осигурање – образац М.А новог лица које ће имати приступ Бази и навођењем лица коме је потребно одузети приступ Бази, на имејл адресу kontroloriTP@abs.gov.rs. - Да ли постоји начин да се провере уплате накнаде за коришћење Базе (ОПТИМ)?
Да, постоји. Уплате и тренутно стање се могу проверити у Бази кликом на дугме „Картица плаћања“ . - Шта се дешава када технички преглед није извршио уплату накнаде за коришћење Базе (ОПТИМ) до 10-ог у месецу за претходни месец?
Техничком прегледу који није извршио уплату накнаде за коришћење биће онемогућен приступ Бази. - Када се враћа приступ Бази након уплате накнаде за коришћење Базе (ОПТИМ)?
Поновни приступ Бази се враћа наредног радног дана када накнада буде уплаћена у складу са упутством и видљива у Бази у делу „Картица плаћања“. - Шта радити у случају када је уплата извршена на жиро рачун Агенције за безбедност саобраћаја, али није видљива на „Картици плаћања“?
Потребно је проверити на изводу из банке (не на Налогу за пренос) да ли је позив на број у складу са упутством за плаћање. - Да ли је могуће прекњижавати погрешне уплате?
Не, није могуће. Потребно је извршити исправну уплату у складу са упутством. За погрешно уплаћена средства подноси се захтев за повраћај. Захтев за повраћај погрешно уплаћених средстава се шаље поштом или се може донети лично на писарницу. Да ли је потребно да технички преглед обавести Агенцију за безбедност саобраћаја у случају губитка овлашћења за рад?
Да, потребно је. Након губитка овлашћења за рад потребно је да технички преглед пошаље имејлом скенирано одговарајуће Решење, како би се деактивирао кориснички налог и престало задуживање техничког прегледа за коришће