Pažljivko je animirani lik koji smo
predstavili u saradnji sa
pedagozima i psiholozima kao najbolji
način za interakciju sa decom
Unesite VIN oznaku (broj šasije) Vašeg vozila.
„Pažljivko“ – kampanja
Uređenost i veličina jedne zajednice ogleda se u njenom odnosu prema najslabijima, a deca su svakako najslabiji i najranjiviji članovi društva. Stoga je i njihova bezbednost veliki izazov za sve, a posebno za one čiji je to profesionalni poziv.
Povrede nastale u saobraćajnim nezgodama čine jedan od pet najčešćih uzročnika smrtnog stradanja dece u svetudanas. Naime, na svaka četiri minuta na putevima širom sveta jedno dete izgubi život. Neuporedivo veći broj njih zadobije povrede, često i takve koje ih trajno onesposobe. Ovi traumatični događaji izazivaju nemerljivu patnju i žal, ali i ekonomske teškoće za porodicu. Zbog takvog sleda događaja pati i celo društvo, trpeći ozbiljne udarce i ostajući bez svoje mladosti, takozvane „snage društva“.
Saobraćajne nezgode u kojima stradaju deca jedan su od najvećih izazova sa kojima se danas suočavaju svi koji se bave saobraćajem. Novi koncepti obrazovanja, tehnička i tehnološka rešenja usmerena su ka tome da se deca što bolje obuče i priviknu na učešće u saobraćaju i da se na taj način smanji rizik od konflikata koji mogu imati teške posledice. Kvalitetno i pravovremeno saobraćajno obrazovanje i vaspitanje je sasvim sigurno jedan od najuticajnijih modela za smanjenje rizika od stradanja dece u saobraćaju. Stoga je velika pažnja i posvećena saobraćajnom obrazovanju i vaspitanju, kao jednom segmentu obrazovanja, ali i kao delu odrastanja svakog deteta.
Pozadina
U najrazvijenijim zemljama sveta, koje su problem stradanja dece identifikovale godinama, pa i decenijama unazad, u sistem obrazovanja dece odavno je utisnut i deo koji se bavi saobraćajem. I dok u ovim zemljama takav princip daje željene rezultate, u Republici Srbiji je u poslednjih 25 godina udeo saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja u nastavnim planovima i programima gotovo marginalizovan. Kao posledica ove promene, deca imaju manje znanja i veština neophodnih za bezbedno učešće u saobraćaju nego što je to bilo ranije. Takav trend zahtevao je da se pokrenu aktivnosti koje će ponovo uspostaviti zapostavljeni proces saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja, i tako postaviti temelj, kako za bezbedno učešće dece u saobraćaju, tako i za izgradnju ispravnih stavova u saobraćaju koji će doći do izražaja i u kasnijim fazama života.
Podaci o stradanju dece u Republici Srbiji davali su jasnu sliku nedovoljne brige o najranjivijim članovima našeg društva, ali i nepostojanja svesti u javnosti o tome koliko je veliki ovaj problem. Zato je jedan od osnovnih zadataka Agencije za bezbednost saobraćaja od samog početka bio da se osmisli koncept koji će istovremeno pokrenuti javnost i institucije, ali i dati okvire za rad sa decom u oblasti bezbednog ponašanja u saobraćaju. Sa tom idejom, Agencija za bezbednost saobraćaja pokrenula je 2011. godine kampanju „Pažnja sad!“. Kampanja je zamišljena sa namerom da se utiče na masovne pogrešne pojave i stavove koji su svakodnevno dovodili do loših odluka, koje su za posledicu imale gubitak dečijih života. Dakle, samo jedna sveobuhvatna i opšteprisutna aktivnost mogla je postići da se istovremeno utiče na veliki broj učesnika u saobraćaju, a pre svega roditelja, od čijeg ponašanja u najvećoj meri i zavisi bezbednost dece u saobraćaju. Uloga roditelja u ovom procesu je, uz uloge vaspitačai učitelja, od presudnog značaja, jer pored usmenog prenošenja svih važnih informacija koje deca treba da upamte i usvoje, roditelji svojim primerom u značajnoj meri utiču na to kako će se deca ponašati u saobraćaju.
Pratite naše novosti i obaveštenja i budite redovno informisani o aktuelnostima u Agenciji za bezbednost saobraćaja