Пажљивко је анимирани лик који смо
представили у сарадњи са
педагозима и психолозима као најбољи
начин за интеракцију са децом
Унесите VIN ознаку (број шасије) Вашег возила.
Агенција за безбедност саобраћаја је реализовала пилот пројекат iRAP/EuroRAP Србија за деоницу пута Е-75 од Београда до Новог Сада (Батајничка петља – Темеринска петља). iRAP/EuroRAP протокол подразумева процену безбедности пута системом оцењивања сврставањем деоница у пет дефинисаних категорија ризика (EuroRAP) и процену безбедности пута оцењивањем системом звездица (iRAP). Пилот пројекат за деоницу од Београда до Новог Сада је реализован у сарадњи са Ауто мото савезом Србије, Министарством унутрашњих послова – Управом саобраћајне полиције и Јавним предузећем „Путеви Србије“. Пилот пројекат представља увод за реализацију комплетног мапирања државних путева Републике Србије у складу са iRAP/EuroRAP протоколом и стандардом.
EuroRAP протокол подразумева истраживање ризика страдања на деоницама путева на основу броја и последица саобраћајних незгода. Стандард у начину израчунавања и процене ризика је јединствен а методологија је припремљена од стране експерата EuroRAP-а и, заснована је на искуству истраживања и мапирања ризика у многим европским земљама. iRAP протокол у основи захтева снимање деоница специјализованим возилом које снима најважније карактеристике пута и околине са аспекта безбедности саобраћаја.
У оквиру пилот пројекта истраживане су следеће категорије ризика Crash risk per kilometer travelled – Индивидуални ризик страдања, Crash density – Колективни ризик страдања, Crash risk by road type – Ризик страдања у односу на категорију пута и Potential crash savings – Потенцијал за смањење страдања (у погледу улагања у инфраструктурне и друге мере). За потребе овог истраживања коришћени су подаци о броју, врстама и последицама саобраћајних незгода за трогодишњи период од 2008. до 2010. године. Такође, подаци о саобраћају – ПГДС (просечни годишњи дневни саобраћај) односе се на исти трогодишњи период (2008-2010).
Реализација пилот пројекта имала је за циљ сагледавање обима активности, могућности и ограничења за реализацију комплетног мапирања ризика на мрежи државних путева Србије. Намера је да iRAP/EuroRAP оцењивање путева и мапирање ризика у наредним годинама постане стандардни алат који доприноси унапређењу безбедности саобраћаја, на начин промене у понашању од стране корисника путева (посебно на ризичним деоницама), као и на начин отклањања недостатака пута, опреме пута и околине од стране управљача пута (смањењем нивоа ризика на ризичним деоницама).
Пилот пројекат – деоница Београд (Батајничка петља) – Нови Сад (Темеринска петља)
Crash risk per kilometer travelled – Индивидуални ризик страдања (.pdf 0,9MB)
Crash density – Колективни ризик страдања (.pdf 0,9MB)
Crash risk by road type – Ризик страдања у односу на категорију пута (.pdf 0,9MB)
Potential crash savings – Потенцијал за смањење страдања (.pdf 0,9MB)
Пратите наше новости и обавештења и будите редовно информисани о актуелностима у Агенцији за безбедност саобраћаја